بررسی کتاب زیست شناسی نشر الگو

انتشارات نشر الگو از جمله انتشارات قدیمی در بازار هست که طرفدارای مخصوص خودش رو داره.

این انتشارات ابتدا بیشتر با کتاب فیزیک خودش، تو بازار بین بچه ها محبوب شد و بعد ها تونست کتاب زیست خودش رو هم روانه بازار کنه و مورد پسند خیلی از بچه ها قرار گرفت.

در این پست در ارتباط با مزایا و معایب کتاب تک پایه نشر الگو صحبت می کنیم تا شاید بتونیم کمکی کنیم برای بچه هایی که در فکر خرید این کتاب هستن…

مزایای نشر الگو

کیفیت چاپ

در نگاه اول این کتاب کیفیت چاپ فوق العاده خوبی داره. کاغذی که برای این کتاب استفاده شده ضخامت مناسبی داره و جلد و رنگ بندی عالی از ویژگی های خوبی هست که نسبت به سایر کتب این کتاب رو متمایز میکنه.

متاسفانه خیلی از انتشارات این قضیه رو دست کم میگیرن و بعد از خرید کتاب هاشون، بعد چند هفته جدا شدن برگه ها و پارگی کتاب بچه ها رو خیلی اذیت میکنه.

درسنامه

نشر الگو در کتاب زیست خودش از درسنامه های خوبی نسبت به خیلی سبز استفاده کرده. درسنامه های خیلی سبز طویل و گزافه گویی زیادی داره در حالی که در کتاب الگو به نسبت درسنامه ها حجم کمتری داره و سعی شده تا در راستای کتاب درسی صحبت بشه

تست های سطح بالا

سطح تست هایی که در کتاب وجود داره در مقایسه با کتاب های تک پایه خیلی سبز بالاتر هست. البته این دلیل نمیشه که حتما تست های خوبی داره! برخی مواقع تست ها نکات داره که کاربردی نیست و سطح تست بعضی مواقع جوری بالا رفته که خودشون هم نمیدونن چه خبر شده!

به همین خاطر تست های نشر الگو مناسب همه نیست و حتما در بخش معایب بدی تست های الگو رو بخونین!

معایب نشر الگو

تست های غیر استاندارد(برخی تست ها)

طراح تست این انتشارات برخی مواقع زیاده روی کردهه و مطالبی رو آورده و تست هایی طراحی کرده که اصلا استاندارد کافی رو نداره. به همین خاطر بچه هایی که برای اولین بار از تست های نشر الگو استفاده می کنن همین ابتدای کار وارد شوک بزرگی میشن که به ضررشونه!

برخی تست ها مخصوصا تو سال دوازدهم و دقیقا در فصل سوم مربوط به نظام قدیم هست و بچه های نظام جدید به دردشون نمی خوره.

نکته های متفاوت و ایجاد ابهام در دانش آموزان

نویسنده نشر الگو برخی مواقع نکته هایی رو مطرح کرده که در تضاد با خیلی از انتشارات هست. سماجت در درست بودن این نکته ها هم باعث شده تغییر ندن و بچه هایی که این نکته ها رو میخونن و میرن در آزمون های آزمایشی شرکت می کنن؛ دچار گمراهی میشن.

حالا شاید هم این نکته ها درست باشه اما مسئله مهم اینه که طراح کنکور چی رو در نظر میگیره و متاسفانه در بیشتر مواقع طراح کنکور مخالف نظر طراح نشرالگو نظر داره!!!

جمع بندی

در نهایت توصیه ما به شما اینه که مزایا و معایب کتاب ها رو بذارین کنار هم و تصمیم نهایی رو خودتون بگیرین.

اگه یه کتاب با درسنامه جمع و جور و تست های سطح بالا میخاین تک پایه نشر الگو گزینه خوبی میتونه باشه اما حتما از معایب این کتاب رو هم در نظر داشته باشین.

نشر الگو رقیب اصلی خیلی سبز در بازار هست و به همین خاطر توصیه میکنیم در پست زیر معایب و مزایای خیلی سبز رو هم بخونین و تصمیم نهایی رو خودتون بگیرین:

تحلیل و بررسی کتاب خیلی سبز زیست شناسی

zistbama وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *